Marki Renault, Nissan oraz Mitsubishi, które tworzą wspólny alians, zacieśniają współpracę. Dzięki nowym planom strategicznym planują osiągnąć jeszcze lepsze wyniki finansowe do 2022 roku.

W 1999 roku miało miejsce połączenie dwóch producentów – francuskiego Renaulta oraz japońskiej marki Nissan. Za aliansem stały wówczas głównie względy finansowe. Połączone siły obu producentów, wspólna wymiana technologiczna, a także oszczędności na kosztach zakupu materiałów i logistyce pozwoliły im działać na rynku międzynarodowym jeszcze efektywniej.

Renault

W 2017 roku do aliansu dołączyła kolejna marka – japoński producent Mitsubishi Motors. Alians zmienił wówczas swoją nazwę z Renault-Nissan Alliance na Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, chociaż nadal bardzo często można spotkać się z jego uprzednią nazwą. Ponadto włącza on marki Dacia, Łada czy Infiniti części do samochodów i samochody tych marek dostępne wchodzą także w skład Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance.

Aktualnie koncern jest jednym z liderów w branży motoryzacyjnej – 1 na 9 sprzedawanych na świecie pojazdów zalicza się do aliansu.

Alliance 2022 – strategiczny plan Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance

W 2017 roku Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance zdecydował się na stworzenie strategicznego planu, który uzyskał nazwę Alliance 2022. Wyznaczał on nowe kierunki rozwoju marek. Wśród jego głównych założeń znalazły się przede wszystkim:

  • produkcja zunifikowanych części do Nissan, Renault oraz Mitsubishi, w tym płyt podłogowych oraz jednostek napędowych
  • elektryfikacja samochodów – wprowadzenie na rynek nowych modeli hybrydowych i elektrycznych
  • prace nad autonomicznymi pojazdami

Obecnie, po kilku latach od wprowadzenia planu w życie, widać efekty w zacieśnieniu współpracy pomiędzy markami.

W sprzedaży możemy znaleźć obecnie szeroką gamę modeli aliansu wyposażonych w jednostki hybrydowe. Na szczególną uwagę zasługują również dwa modele elektryczne – Renault ZOE oraz Nissan LEAF, które przyniosły grupie miano lidera elektromobilności na świecie.

Grupa opracowała również specjalny system ProPilot służący do autonomizacji jazdy. Dzięki niemu kierowca może prowadzić samochód jeszcze bardziej komfortowo i bezpiecznie.

Współpraca w ramach Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance rozwija się coraz lepiej

Dzięki strategicznym planom, a także bardzo dobrym wynikom finansowym sytuacja Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance jest coraz lepsza. Dzisiaj grupa jest jednym z wiodących producentów samochodów na świecie i nie planuje zatrzymywać się w staraniach o coraz lepsze rezultaty w branży.