Fuzja pomiędzy koncernem Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i Grupa PSA (Peugeot Citroen Opel DS) jest już pewna. Dzięki temu zostanie stworzona potężna grupa motoryzacyjna, która będzie czwartą co do wielkości na świecie. Nowy koncern będzie jednocześnie trzeci w rankingu dochodów. Zmiany odczują nie tylko pracownicy zakładów produkcyjnych, ale również użytkownicy aut. Temat z pewnością interesuje miłośników pojazdów Alfa Romeo, czy też pozostałych marek należących do wyżej wymienionych producentów.

Czy fuzja między Fiat Chrysler i PSA jest pewna?

Koncern motoryzacyjny FCA produkuje samochody takich marek, jak np. Jeep, Dodge, Chrysler. Cieszą się one większym zainteresowaniem w Ameryce. W Polsce największą popularność zyskały auta marki Fiat oraz Alfa Romeo. W dużej mierze jest to wynikiem ekonomicznych silników oraz atrakcyjnego designu. Ponadto części zamienne do aut Fiat i innych miejskich samochodów są relatywnie tanie oraz łatwo dostępne. Grupa PSA tworzy auta zgodne z oczekiwaniami Europejczyków. To świetnie znane marki, takie jak np. Lancia, Peugeot, Opel.

chrysler

Na skutek fuzji pomiędzy opisywanymi koncernami zostanie stworzony prawdziwy gigant motoryzacyjny. Każda grupa będzie posiadała połowę udziałów. Warto wiedzieć, że wartość nowego przedsiębiorstwa szacowana jest na 50 mld dolarów. Jego pozycja na rynku znacząco się umocni. Przewodniczącym rady nadzorczej będzie aktualny prezes FCA. Prezes PSA stanie się dyrektorem generalnym. Złączenie obu firm jest już przesądzone. Podpisano wiążące umowy.

Złączenie koncernu Fiat Chrysler i PSA sposobem na oszczędności

Połączenie opisywanych koncernów ma nieść za sobą znaczące oszczędności. Oba ugrupowania mogą zwiększyć swoje znaczenie na rynku. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo podniesienia poziomu sprzedaży nowych pojazdów. Bezpośrednio przekłada się to na wzrost zysków. Niewątpliwym plusem jest równomierne rozłożenie udziałów w świeżo powstałym ugrupowaniu. Dzięki temu można uniknąć wewnętrznej konkurencji, która mogłaby godzić w interesy koncernu.

Szacuje się, że fuzja może nieść za sobą nawet 3,7 mld euro oszczędności po pierwszym roku działalności. Warto dodać, że obecnie istniejące fabryki mają funkcjonować dalej. Nie przewiduje się ich zamykania, czy też zwolnień. Należy wspomnieć, że na terenie Polski znajduje się kilka przedsiębiorstw produkcyjnych wyżej wspomnianych grup. Największa z nich znajduje się w Tychach. We wszystkich zakładach pracy FCA oraz PSA zlokalizowanych na terenie naszego kraju pracuje kilkanaście tysięcy osób.